49 thoughts on “Metryki

        1. Na chwilę obecną ciężko nam powiedzieć. Ale proszę o kontakt na krzysztof.garwolin(malpa)gmail.com

  1. Szanowni Państwo,
    czy zechcielibyście uchylić rąbka tajemnicy na temat postępów w indeksacji parafii Kłoczew?

    Pozdrawiam

  2. Witam,

    wielkie dzięki za zindeksowanie parafii Parysów. Czy jest możliwość obejrzenia akt metrykalnych w Archiwum Diecezji Siedleckiej? Byłam w Archiwum Państwowym w Siedlcach i nie było najmniejszego problemu z pozyskaniem skanów interesujących mnie akt metrykalnych. Jednakże znakomita większość interesujących mnie dokumentów (zindeksowanych przez GGI) znajduje się w Archiwum Archidiecezji…

    Kiedy można spodziewać się opracowania parafii Osieck?

  3. Witam .W indeksach o których Pan pisze znalazłem notatkę o swoim przodku ,a chcąc zdobyć oryginalny skan zadzwoniłem do archiwum w Siedlcach do księdza dyrektora z prośbą i po kilku dniach miałem skan metryki.W sumie też jestem za tym żeby zdjęcia skanów były ogólnie dostępne.Pozdrawiam

  4. Witam. Super sprawa z tymi odkryciami genealogicznymi, kolega mnie „zaraził” z pół roku temu. Bardzo cieszę się, że są zapaleńcy, którzy poświęcają swój czas aby indeksować księgi metrykalne. Dziękuję Wam bardzo za Ryki z przed 1890r., czekam jeszcze na Kłoczew przed 1890 rokiem. Ja mam przodków na Lubelszczyźnie ale obszar trochę bardziej rozszerzony niż ten, którym zajmuje się Wasza GGI – akurat te dwie parafie od Was będą mi przydatne. Zastanawiam się jednak dlaczego nie połączyliście sił z PTG oraz z Lubelskimi Korzeniami (w zależności od przynależności parafii do danego regionu)? Wydaje się, że Oni są więksi, a większy może więcej ;-). Działają na szerszą skalę, z większym rozmachem i wydajnością. PTG na terenie całej Polski, a LK obejmują cały obszar Lubelszczyzny. Kłoczew i Ryki mają „zrobione” ale od 1890 roku czyli te księgi, które są w AP, te starsze pozostały niestety w parafiach lub w AD Siedlce i nie ma do nich dostępu. Próbowałem uzyskać skan aktu ale mi odmówiono! Dziwne to, bo w AD Warszawskim Parskim nie robią problemów i za symboliczną kwotę takie skany przesyłają na maila. Szkoda, bo te księgi powinny służyć wszystkim, powinny być odgrzybione, zabezpieczone, a udostępnione publicznie ich fotokopie na mikrofilmach. Na PTG i na LK tak jest, że mamy wyszukiwarkę i wiele indeksów jest opatrzonych w link prowadzący do skanu danego aktu. Jestem wdzięczny za to co zrobiliście, ale czy nie można było zrobić tego na podobnej zasadzie? Niestety u Was jest to tylko w formie książki w formacie PDF (z podstawowymi danymi, ale nie ze wszystkimi jakie są w asc) i nie można obejrzeć skanu aktu, a to przecież dla genealoga jest dopełnienie szczęścia jak zobaczy taki akt. W sytuacji gdy Wy dostaliście zezwolenie z kurii na dostęp do tych ksiąg z parafii i AD, to już inne towarzystwo np. LK, takiego zezwolenia może nie otrzymać. Szkoda, że nie ma dostępu do tych skanów.
    Pozdrawiam

  5. Witam. Niedawno zająłem się genealogią rodziny i od znajomego dostałem namiary na Waszą stronę i publikacje indeksów. Jestem pełen podziwu dla Waszej pracy i bardzo dziękuję za indeksy z parafii Ryki. Do pełni szczęścia potrzebuje jeszcze parafii Kłoczew 😉 Czy można uzyskać informację czy opracowujecie tą parafię i kiedy będzie opublikowana (widzę, że jest na mapie Waszego działania).
    Pozdrawiam

  6. Witam. Bardzo dziękujemy za ogromny dotychczasowy nakład pracy w indeksację ksiąg i czekamy na więcej. Czy można się dowiedzieć jakie parafie macie teraz w opracowaniu? Kiedy i jakie parafie w najbliższym czasie planujecie opublikować (jakiś harmonogram prac/publikacji)? Widzę, że nie za często odpowiadacie na pytania użytkowników, a szkoda, przecież robicie to także dla nas, więc mam nadzieję, że tym razem doczekamy się odpowiedzi na zadawane pytania?
    Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów.

  7. Witam serdecznie,
    Ogromne podziekowania dla wszystkich ktorzy indeksuja poszczegolne parafie. Wykonali Panstwo ogrom pracy i wielki poklon w Wasza strone.
    Dzieki Panstwu rozszyfrowalam wiele zagadek z Parafii Samogoszcz.
    Na mapie widac ze w Waszym zasiegu jest rowniez Osieck, czy jest mozliwosc przyblizenia daty indeksacji tej parafii?
    Pozdrawiam wszelkich wielbicieli historii.

  8. Witam, poszukuję informacji o Karolinie Ocep (1865-1948) pochodzi prawdopodobnie z parafii Osieck jej mąż to Tomasz Łysiak (1862-1945) prawdopodobnie urodzony w Łucznicy.
    Jeśli ktoś posiada jakieś informacje proszę o kontakt: [email protected]

  9. Moi Drodzy ! Dokonaliście naprawdę wielkiego dzieła za co należą się Wam słowa podziwu i podzięki.
    Bez waszej pracy nie odnalazłbym śladów mego prapradziadka kowala i gospodarza Franciszka Gontarskiego, jego syna Józefa Gontarskiego nauczyciela szkół elementarnych i ich licznych potomków i krewnych.

    Dziekuję

  10. Witam.
    Przede wszystkim wielkie podziękowania i wyrazy szacunku dla osób , które indeksowały metryki.
    Z góry przepraszam jeżeli to pytanie już padło, ale chciałbym zapytać o skany metryk. Czy przewidujecie Państwo ich upublicznienie, czy choćby nieudostępnienie wskazanych metryk na określonych zasadach ?
    Z góry dziękuje za odpowiedź

  11. Jestem bardzo zadowolona znalazlam bowiem z 1619 roku Grzegorza Kedziorka z Leszczyny jego rodzicami byli Pawel i Dorota, moze znajdzie sie tu jakis inny Kedziorek moze to moi kuzyni

  12. Serdecznie dziękuję za indeksy parafii Parysów i podziwiam Wasz nakład pracy. Sam zająłem się genealogią rodziny dopiero 9 miesięcy temu i jeszcze wielu rzeczy się uczę. Przeczytałem wstęp kolegi S. Jędrycha i widzę, że chyba każdy biryka się z podobnymi problemami w swoich poszukiwaniach, doszedłem do podobnych wniosków odnośnie np. wieku rodziców itp, itd. W Waszej publikacji odnalazłem informację o chrzcie mojej prababci Zofii Badurek ale tylko nr aktu i rok – 57/1885 Choiny. Czy jest szansa na dostęp do scanów tych ksiąg aby można było odnaleźć dany akt i go pobrać? Coś takiego jak jest np. w genbazie lub genetece? Mam akt zgonu prababci, a gdybym miał dostęp także do wspomnianego aktu chrztu to byłoby super. Z wyrazami szacunku. Sławek

  13. Witam.
    Z bardzo dużym zniecierpliwieniem czekam na indeksy z parafii Samogoszcz, obiecane były w lipcu niestety pewnie przez wirusa macie państwo poślizg. Co przy okazji mogę oddać pokłon tak wspaniałej pracy państwa. Pozdrawiam.

  14. Bardzo dziękuję Państwu także za publikację dotyczącą parafii Ryki – również tu znalazłem informacje o przodkach, co mnie zaskoczyło. I troszkę szkoda, że publikacja dotycząca parafii Borowie zawiera informacje z dwóch lat – mimo tego, bardzo dziękuję też za tą publikację.

    1. Bardzo Dziękuję za udostepnienie pełnej publikacji dotyczącej parafii Borowie – również tu znalazłem swoich przodków i tym samym uzupełniłem swoje drzewo genealogiczne.

  15. W przypadku publikacji dotyczącej parafii Żelechów stwierdziłem dziś, że dane w niej zawarte są niezgodne z zapisami w Księgach parafii – dotyczy to moich dwóch przodków.
    Poza tym w rzeczonej publikacji przydałyby się konkretne daty przy danych faktach – tak, jak zrobiono to w publikacji dotyczącej parafii Miastków Kościelny.

    1. Szanowny Czarku,
      Świetna informacja! Zakasuj rękawy i bierz aparat w dłonie! Cieszymy się, że ktoś poprawi nasze błędy i przy okazji dopisze daty w par. Żelechów.
      My w przeciwieństwie do Ciebie za tę robotę już z góry dziękujemy <3 <3 <3

      GGI

      1. OK. Dziękuję za wiadomość. Chciałem wysłać Wam fotokopie metryk moich przodków z Ksiąg na Waszej grupie na Facebook-u, ale nie udało się, bo uznano mnie tam za „spamera”. Widocznie nie lubicie troszkę krytycznych uwag. Trudno… :-(((
        Pozdrawiam Was serdecznie.

      2. Wielce Wielmożne Państwo. Bardzo proszę – oto kolejny Wasz błąd, tym razem w publikacji dotyczącej parafii Miastków Kościelny. W owej publikacji napisano: „Moch z d. Osińska Józefa”, a w Księdze jest jasno i wyraźnie zapisane: „Józefa z Mochów Osińska”. Wspomniana osoba również jest moim przodkiem. Z poważaniem. Pozdrawiam W.W.P. serdecznie.

  16. Pragnę bardzo, bardzo podziękować Wam za publikację z indeksami z Miastkowa Kościelnego.
    Dzięki owej publikacji mogłem z moją Mamą poznać wszystkich członków rodziny Taty mojej Mamy i dalszych przodków tej części rodziny.
    Jednak podczas studiowania rzeczonej publikacji natknąłem się na pewien błąd na stronie 611 – powinno tam być: „… spis osób urodzonych …”, a jest tam obecnie napisane: „… spis osób zmarłych …”.

    1. Serdecznie dziękuję za opracowanie i publikację indeksacji z parafii Miastków Kościelny, mogłam odtworzyć drzewo genealogiczne moich rodziców Stanisława Paduch i Krystyny Baran do 5 pokoleń wstecz. Jak dokończę opracowanie przekażę państwu do waszego archiwum. Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję Urszula Zadrożna

  17. Wykonaliście Państwo ogromną pracę, wielce pożyteczną. Dzięki Wam odnalazłem moich Przodków.
    Wielkie Dzięki. Pozdrawiam.
    Tomasz Kasprzak

  18. Uchlcie rąbek tajemnicy, nie trzymajcie Nas w napięciu, planujecie w tym roku opublikować kolejną zindeksowaną parafię? Podziwiam Waszą pracę i już nie mogę doczekać się kolejnej publikacji. Z tego co widzę po wpisach to nie jest jedyną. Osobiście czekam na parafie Osieck i Warszawice.
    Pozdrawiam

  19. Nawet nie wiecie jak bardzo się zdziwiłam a jednocześnie ucieszyłam przeglądając indeksy z parafii Goźlin. Znalazłam tam moich przodków z linii, której tak długo szukałam. Super robota! Już nie mogę się doczekać kolejnych parafii, zindeksowaliście może parafię Osieck?
    Pozdrawiam Zocha
    Ps. Jakby ktoś gdzieś znalazł akt zgonu Sebastiana Gawłowskiego to proszę o kontakt.

  20. Witam,
    indeksacja metryk Garwolin 1610-1945 byla dla mnie nieoceniona kopalnia wiedzy o moich przodkach za ktorej sporzadzenie bylam Panu Jedrychowi z zespolem bardzo, bardzo wdzieczna,. By uzupelnic luki chcialam z niej skorzystac niestety takiej strony juz nie ma. Sa inne miejscowosci powiatu garwolinskiego lecz sam Garwolin Not Found. To wielka, wielka szkoda.
    Pozdrawiam serdecznie

  21. Ja poszukuję danych o mojej prababci Franciszki Soska urodzonej 12.10.1889 w Miastkowie z matki Józefa Soska ojciec nieznany cz ktoś wie coś więcej .Proszę o wiadomość.tel.609 530 807

  22. Witam serdecznie.Robicie wspaniałą robotę,czekam na metryki z mojej parafii Miastków Kościelny.

  23. KOCHAM PARYSÓW. Znalazłem dziadka i pradziadka prapra
    pradziadka mojego dziadka Stanisława Kozaka. .Kazimierz,Mikołaj,Jan,Paweł,Szczepan Kozakowie żyli i mieszkali w Parysowie w osiemnastym i dziewiętnastym wieku. Może istnieją potomkowie Kozaków w Parysowie Mój dziadek syn Szczepana Kozaka zawsze jeżdził na Odpust o tygodniami do wyjazdu się się przygotowywał i opowiadał o Parysowie. Do niedawna nie wiedzieliśmy dlaczego .Teraz już wiemy.

  24. Indeksacja Maciejowice – na str 2597 znajduje się wycinek z Gazety z 1908r opisujący spotkanie z UFO

  25. Witam, świetna inicjatywa. Dzięki tej stronie udało mi się znaleźć moich przodków. Tu trop się jednak urywa – mój praprapradziadek przybył do Garwolina prawdopodobnie ze wsi Waliska w parafii Latowicz. Jednak wszystko wskazuje, że jego rodzina (Gawłowskich vel Stachura) pochodzi z Brzezin (parafia św. Sebastiana Brzeziny gm. Stężyca). Czy ktoś ma może informacje o rodzinie Jana i Anny Gawłowskich mieli oni syna Sebastiana ur. około 1787 r.
    PS. mają może Państwo w planach indeksację ww. parafii Sebastiana.

  26. Metryki kościelne to bardzo ciekawa i pochłaniająca lektura, przydały by się jeszcze metryki z Porzecza Mariańskiego. Pozdrawiam.

  27. Witam jestem prapra- wnuczką Tomasza i Franciszki Filipowicz, którzy mieszkali w Woli Koryckiej i mieli 9 dzieci (Jana, Annę, Józefa, Helenę,Pawła, Mariannę, Stanisława, Józefa, Piotr). Mój pradziadek a ich syn miał na imię Jan i poślubił w 1905 roku Józefę zd. Kobus.(wyprowadzili się – powiat ciechanowski)
    Poszukuję kontaktu z rodziną, a wiem że Paweł Filipowicz , który zmarł w 1965 roku miał syna Stanisława (zmarł w 1975 r.), który miał córkę Anielę (zmarła w 2010 r.)
    Bardzo prosze o kontakt jeśli ktoś zna tę rodzinę
    Mój e-mail: [email protected]

  28. Witam, Poszukuje krewnych pana Jana Babik. Urodzony w Zabiance powiat Garwolin w roku 1919, ojciec Anton. Pan Jan podczas wojny wyjechal do Anglii gdzie w wojsku pracowal jako radiooperator. Bylabym niezmiernie wdzieczna za jakiekolwiek informacje na temat ewentualnie zyjacych krewnych

Skomentuj Mateusz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *